Target

 

 

 

Hey guys!! I’m  a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I had a performance at Giga Bar Tokyo in Minami-Aoyama.

lol This is the keyboard player . And it’s too dark…. Can you find me on this pic ; )?

 

This year’s my target is , having done all songs for here.( About 250songs . I think I’ve done over 200 now)

 

Last month I didn’t work here often , so this month I work here more.

 

See ya!

 

 

KINLAY @ What the Dickens !

 

 

 

 

Hey guys!! I’m  a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I performed for KINLAY at What the Dickens ! in Ebisu, Tokyo.

They have a regular bass player called Yukako but the vocalist Andy Kinlay offered me to play together few days ago.

When  I asked him how many songs we’re gonna play, then he said “only few , don’t worry “.  So I expected like 5 or 6,… maximum 10 . but……

Daaaamn  !! 30 songs is not “only few ” and most songs are his original !! And no chart !! lol  (There ware only 3 cover songs I already know .lol)

But it’s okay … I can’t believe but I DID remember all songs  through only one night …lol

Feels like now I can do everything.!! lol   Thanks Andy, you gave me some confidence .

That was so much fun . hot!!

Last night gig !

Juna Seritaさんの投稿 2018年11月30日金曜日

It’s my first time to play at this venue actually. I like here ; )

Hopefully Andy is gonna involve me again sometimes 😉

See ya !!

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

Tokyo Brass Style in Kitami day 1

 

 

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita !!

 

I’m in Hokkaido now ! i.

It’s not as cold as I expected . Just comfy ; )

Tomorrow we’re gonna have a concert here and at the 2nd set Tokyo Brass Style and students will collaborate !!

So for that, today Tokyo Brass Style had a clinic for junior high school and high school students in Kitami.

 

It’s my first time to meet bass guitar players with this project after I joined the band Tokyo Brass Style !!!

I’m so happy about it .  The one is high school student and the other one is junior high school student ; )

They are great bass guitar players. I almost had nothing to say !!

So tomorrow , I’m count on them and gonna play tambourine two song !! That’s gonna be exciting…♪

 

See ya!!

 

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

session host @ Shimokitazawa RPM

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I was hosting jam session at Shimokitazawa RPM in Tokyo with the dope member .

Drums : Simon McDowell

Sax : Miho Terachi

Guitar : Hank Nishiyama

Bass: Juna Serita

 

Many musicians came there , thanks !! I enjoyed both playing with you guys and also just listening .

From beginning till the end , there were only live conversations through instruments.

 

As host performance, we played this song called Pick Up The Princes -Candy Dulfer .

I like this song : )♪♪

After the jam session , we had tequila:)

I had a good time with them  : )

I’m gonna be hosting jam session with Simon next month again : )!

 

See ya!!

 

 

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

Healthy life….

 

 

 

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

Recently I was slacked about everything . Especially about the health .  

My schedules were so hectic , so I couldn’t afford to think of myself . My life style was not good these days . Like  I take 3 cup of coffee a day (for me it’s not good thing, which means I count on coffee too much without sleeping ), I eat only doughnut a day(That was only sometime tho. this i.e. because no time.) , something like that.

So , I thought I should take foods which can make my body better !!! I meant , not only snacks lol

Today’s Juna ’s Kitchen !!

・Stir fried meat and vegetables (potato , onions ,beans )

・Miso soup which has to-fu and seaweed 

I can cook only  something easy when I have lots on my plate….  

It was still nice ; ) I used olive oil / pepper salt  as seasonings .

I usually upload my cooking picts on my instagram’s story . Check it out ;  )

 

 

 

! Juna Serita’s instagram !

 

In July , in my opinion  my schedules were kinda packed but seems like my schedules are totally full this month !!!

The reason is that I’m gonna perform with new artist that I haven’t played with ever .

 

Anyway  I have to keep to have my good motivation whole month !!! Because I wanna play better !!

 See ya!!!!

 

 

 

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

 

Session host @ Shimokitazawa RPM

 

 

Hey guys!! I’m  a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I was hosting at RPM in Shimokitazawa !!

Recently the drummer Simon Mac Dowell often invite me to host jam sessions together, appreciate ♪♪

Today’s member

Simon McDowell – Drums
Juna Serita – Bass
Ryan Carter – Guitar
Michael Roberts – Sax
Naoki Sugi – Keys

I know well all members . ; )

 

Many musicians came to jam there such as guitar , bass, drums, MC, vocal , keyboard , sac, tuba,etc…

That was kinda lively conversations . Time fried , I felt 3hours wasn’t good enough for all of us. lol

Anyway , I and Simon will be hosting next month too!! The other members are changing ..? I don’t know yet.

See ya!!

 

 

_________Pickup event schedules ________

 

6/23 yolis & Juna  @Jiyugaoka hiphen

 

7/1 Juna Serita Band @ 下北沢RPM

 

_________________________

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

 

Session host at RPM Shimokitazawa

 

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I had a rehearsal of Akane Tajima with This member !!

Vocal & flute : Akane Tajima

Keyboard : Yuri Edo

Drums: Masayo Nakahata

Bass: Juna Serita

 

The amp was so cool.  Very fat sound !

We all do  backing vocal ,too .  That is  complicated actually…lol  but the melody line is interesting.

We’re gonna perform at Shimokitazawa club 251 on May 4th.

I feel recently I have lots time to go to Shimokitazawa. ; )

 

 

At night I had a jam session as host member at Shimokitazawa RPM!!

member

Drum: McDwell Simon

Guitar:  Hank Nishiyama

Bass: Juna Serita

 

We played quite difficult song as host performance..lol  That is Mike Stern ‘s song.

I do love the song because of nice finger exercise ; )

I hope I’ll play it next time ,too ; )

There were a lot of nice musicians ; ) Sax, bass, guitar, drums , keyboard  , horn, etc…

Anyway thanks for coming to our jam session!!!  I and the drummer McDwell Simon will play together next month ,too!

 

BTW , RPM’s owner bought sweets for me ♡♡

I’m weak for the sweets …  Appreciate !

 

See ya!

 

 

_________Pickup event schedules ________

 

5/20 Lab.  LIVE@ Fussa Cafe de Noel

6/23 yolis & Juna LIVE @Jiyugaoka hiphen

_________________________

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

 

Juna’s session@SOMETHIN’ JAZZ CLUB B2

 

 

 

 

 

Hey guys!!  I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

 

I had a rehearsal of singer song writer Akane Tajima today .

 

The backup-musicians are

Keyboard: Yuri Edo

Drums : Masayo “Zen” Nakahata

Bass : Juna Serita

We know each other well , so we can always enjoy playing music without nervousness.

Usually I don’t listen to J-pop music so often but I do love her songs because of her lyrics.  Without question , she express woman’s feeling ❤️

 

 

Af night I had a jam session called “Juna’s session “ as host member .

Bass: Juna Serita

Keyboard: Kodai Taniguchi

Drums : Adam MG

 

Thanks for coming everyone !

I wanna share my bass solo that I played with 5 strings bass .

This is on my instagram ; )

Probably I’m getting used to playing it … ? : D

It’s still difficult to slap slap tho..lol

 

See ya!

 

 

_________Pickup event schedules ________

 

💖4/30 yolis&Juna session@SOMETHIN’ JAZZ CLUB B2 in Ikebukuro

Host member  Vocal:yolis / Bass: Juna Serita / Drums : Masatoshi Kanazawa/Guitar:Ryan Carter/Keyboard : Nobuhiro Takamoto/

20:00~ 23:00 charge 1,100 yen , 3drink 1,100 yen

💖5/20 Lab.  LIVE@ Fussa Cafe de Noel

💖6/24 yolis & Juna LIVE @Jiyugaoka hiphen

_________________________

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

 

Katsuo’s Kitchen @ RPM in Shimokitazawa, Tokyo

 

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

Today I had a jam session at Shimokitazawa RPM as a host member !

member:

Dr. Darryl Baker / Ba.Juna Serita / Gt. Ryan Carter / 

 

 

Many players came there, that was so variety . Some people played their original songs, some people played old school , some people played just improvisation , etc…

 

And my friend , percussionist Earl Spencer also came there.  This is my first time to play the conga!!!!

https://www.facebook.com/junaserita/videos/vb.315809648563112/1295275300616537/?type=2&theater&notif_t=page_post_reaction&notif_id=1523679926450247

Wooooow…. It’s exciting but  my hands feel soooooo painful ; ( !!! His sounds are big and fat ! I couldn’t believe it is the same instrument!   He is the greatest musician!!

 

When I play the instrument except  bass guitar , I don’t have to feel nervous at all. So I can enjoy it .

https://www.instagram.com/p/BhiV3dHhqtO/?taken-by=junaserita

 

That was a fun time!!   Thanks for coming everyone ♪

 

See ya!

 

 

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆

 

interesting

 

 

Hey guys!! I’m a bass guitar player Juna Serita!!

 

I talked to my mom on the phone  for the first time in a while.

She was worried whether I’m still alive or not  because I didn’t post on my SNS lately .

I’m trying to post almost everyday but sometimes I feel it’s a pain in the ass . Kind of break time.

Don’t worry, mom and dad .   I’m fine. ; )

 

There is a spot I wanted to check out at Roppongi Icchome station.  When I passed  through in front of the restaurant, I felt it looks yummy and healthy (compared with other fast food. )  It is called the 3rd Burger.

I ordered 3rd Burger .  The reason is that it might be crime to fame since the naming

Let’s eat with green smoothy !

It has wasabi more that I expected .  Maybe many Japanese people like this style .

It was nice, but I’m so missing American thick hamburger …

 

 

BTW I ran into a percussionist Earl Spencer near by Shibuya station. We’ve never met but know each other because we have many common music friends .

Actually that’s our first meeting, funny. 😂

We invited gigs each other again and again; however that didn’t work well .

When he talked to me on the road,I was wondering why he could recognize I’m Juna in spite of the fact that we’ve never met in person. According to him, I have an aura .😂(!?)

Interesting.  ; )

 

 

Juna.

 ☆twitter☆

☆facebook page☆

☆instagram☆

☆youtube☆

☆web site☆